Shantell Martin

Ko je Shantell Martin?

Rođena u Velikoj Britaniji, živi i radi u Los Angeles-u i Njujorku. Ona je vizuelna umetnica, intuitivni filozof, urednica u kulturi, predavač, koreograf, pisac, izvođač i još mnogo toga.

Najpoznatija je po svojim velikim crno-belim crtežima koje često izvodi za publiku uživo. Pored izložbi i projekata po narudžbini za muzeje i galerije, Shantell često radi na medjunarodnim komercijalnim projektima, privatnim i javnim.

Njeno umetničko putovanje uključuje saradnju sa prestižnim institucijama kao što su MIT Media Lab, NIU Tisch ITP i Brown Institue University of Columbia, a radila je i koreografiju za bostonski ballet. Ona istražuje teme kao što su intersekcionalnost, identitet i igra, a predstavila je svoje radove na samostalnim izložbama u renomiranim galerijama, 92Y u Njujorku, Albright Knox i Muzej afričke umetnosti Nove Britanije.

Osim što je umetnica koja se povezala sa svetom dizajna, ona je i preduzetnica koja jasno razume vrednost svog proizvoda. Na njenom webshop-u možete da kupite majice, šolje, etikete za prtljag, a njeni crteži se mogu videti u piceriji Saraghina u Bruklinu, na reklamama za North Face. Nastupala je i sa Kendrikom Lamarom u toku Art Basel sajma 2016. koji je sponzorisao American Express.

Ipak, veoma pazi da ne prihvati projekte radi čistog marketinga i korporativnih interesa. Zauzela je stav protiv eksploatacije crnih umetnika kako bi kompanije imale bolji imidž.

“Ja sam neko ko ne govori mnogo, čak možda i na svoju štetu, ali to znači da sam na mestu gde mogu da kažem DA pravim stvarima”.

Na festivalu Fast Company u Njujorku bila sam pozvana na radionicu “Razumevanje brendova kao kulturnih pokrovitelja” na kom su učestvovali osnivač i direktor WeTransfer Damian Brandfield,
osnivač muzeja New Museum u Njujorku Julia Kaganskiy i umetnica Shantell Martin.

Svi smo se u publici postideli. Marketing industrija, klijenti koji angažuju umetnike u kampanjama.
Upravo oni koji se ponose da njihova korporativna kultura stoji uz umetnike.
Ispričala nam je njeno iskustvo sa klijentima.

“Mi smo umetnici. Moramo da jedemo, izdržavamo sami sebe, kupimo materijal, putujemo. Ne bi trebalo da budemo na poslednjem mestu u vašim budžetima. Mi treba da budemo na istom nivou kao što plaćate vaše advokate, direktore….Ako treba da vam objasnim zašto je ponižavajuće za nas umetnike da nas tako tretirate, ok, poslaću vam e mail i sve ću da vam objasnim”.

Shantell radi sa brendovima kao što su Adidas, North Face, Max Mara, aktivističke projekte sa Njujork City Ballet, sa Google-om aplikacije na temu virtualne realnosti. U World Trade Centru su njeni crteži dobili oblik pokretnih video traka na hodnicima dugim nekoliko kilometara.

Shantell menja industrije, postavlja nove veze izmedju umetnosti, edukacije, dizajna, filozofije i tehnologije.

A vi? Da li i vi poznajete nekog kao Shantell u vašem okruženju ili sebe vidite u njoj?

PS pogledajte njen manifesto o budućnosti umetnosti.

Linkovi:

Likovi i događaji u ovoj priči su delimično izmišljeni. Bilo kakva prividna sličnost sa stvarnim osobama ili događajima je bila namera autora, ali može biti i slučajnost ili rezultat Vaše vlastite uznemirene mašte.

Podeli sa prijateljima
Nataša Nikodijević Savin
Nataša

Producentkinja (po zvanju i DNK zapisu).
Kreativna liderka u poslu.
Preduzetnica. Umetnica. Kustos i narator.
Multitasking talent. Improvizatorka. Pronalazač.
Kolekcionar.

@natasa_nick
@myjourney.rs

guest

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

0 Comments
Најстарије
Најновије Највише гласова
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре

Povežimo se na Instagramu

Kolačići nam pomažu da obezbedimo najbolje iskustvo na našem web sajtu. Korišćenjem našeg sajta saglasni ste sa upotrebom kolačića.